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Título: The role of John Milton's Paradise Lost in delineating the epic through fantasy in Philip Pullman’s His Dark Materials
Autor(es): Silveira, Tiago Cantuário
Orientador(es): Donada, Jaqueline Bohn
Palavras-chave: Literatura inglesa
Ficção romântica
Queda do homem
Intertextualidade
English literature
Romance fiction
Fall of man
Intertextuality
Data do documento: 25-Nov-2015
Editor: Universidade Tecnológica Federal do Paraná
Câmpus: Curitiba
Referência: SILVEIRA, Tiago Cantuário da.The Role of John Milton’s Paradise Lost in delineating the epic through fantasy in Philip Pullman’s His Dark Materials. 2015. 45 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Letras Português-Inglês) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2015.
Resumo: No campo da Literatura, é comum encontrar trabalhos literários que interajam entre si, criando uma relação de intertextualidade. Baseado nisso, nossa pesquisa propõe analisar o papel de Paraíso Perdido de John Milton ([1667]1820) na formação épica da trilogia Fronteiras do Universo, de Philip Pullman (2007). Para entender esse papel, analisamos como alguns personagens da trilogia reencenam a queda do homem e como a imagem de Satanás na trilogia parece responder à mesma imagem em Paraíso Perdido. Para realizar esse trabalho, analisam-se passagens dos livros e também ideias presentes em “Tradition and the Individual Talent”, de T.S. Eliot (1982) e em The Theory of the Novel, de György Lukács (1983). Como possível resultado, espera-se descobrir que a intertextualidade entre Fronteiras do Universo e Paraíso Perdido não é apenas uma questão de inspiração e que Fronteiras do Universo pode ser visto como um Épico contemporâneo à nossa geração.
Abstract: In the field of literature, it is common to find literary works that interact among themselves creating a relation of intertextuality. Based on this, our research proposes to analyse the role of Paradise Lost by John Milton ([1667]1820) in the delineation of the epic intent of the trilogy His Dark Materials by Philip Pullman ([1995-2000]2007). To understand this role, we analyse how some characters in the trilogy re-enact the fall of man and how the image of Satan in the trilogy seems to respond to the same image in Paradise Lost. To achieve this, we analyse passages from the books also in views of the ideas in “Tradition and the Individual Talent” by T.S. Eliot (1982) and The Theory of the Novel by György Lukács (1983). As a possible result we expect to find that the intertextuality between His Dark Materials and Paradise Lost is not only a matter of inspiration and that HDM might be seen a contemporary epic for our generation.
URI: http://repositorio.roca.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/9479
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